обсяг домашніх завдань в початковій школі
Головним завданням початкової ланки сучасної. загальноосвітньої школи є забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального, фізичного розвитку і саморозвитку кожного. учня, що реалізуються через оновлення змісту навчальних програм, методики проведення уроку, форм організації навчально-виховного. процесу, в тому числі й організації домашньої самостійної роботи. При визначенні обсягів домашніх завдань необхідним є. врахування темпу і ритму роботи учнів, навантаження їх навчальною. роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров'я. У 1-ому класі домашні завдання не задаються. У 2 - 4 класах обсяг навчального матеріалу для домашніх робіт.
Про підсумки перевірки дотримання вчителями початкової школи вимог щодо обсягу і характеру домашніх завдань. Відповідно до плану роботи школи на 2012-2013 н.р., з метою перевірки роботи вчителів-предметників, класоводів 1-4-х класів щодо дотримання вимог листа Міністерства освіти і науки України від 29.10.2007 №1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів», визначення змісту, характеру та обсягу домашніх завдань, виявлення стану, рівня їх дозування; технологій задавання домашнього. Анкетуванням на визначення обсягу та характеру домашніх завдань для учнів початкових класів був охоплений 181 учень.
Конспекти уроків. Шкільні сценарії. Адміністрації школи. Класному керівнику. Конспекти уроків початкова школа. Конспекти уроків української мови та літератури. Конспекти уроків англійської мови. Шкільні сценарії. Випускний бал в початковій школі “Чотири роки разом – так приємно”. 14.05.2016. Родинне свято «Моя родина» (конкурсна програма).
Про обсяг і характер домашніх завдань учнів комплексу. З метою забезпечення сприятливих умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, закріплення, поглиблення й розширення набутих учнями на уроках знань, формування у дітей уміння працювати самостійно, розвитку їх пізнавальних і творчих здібностей, збереження здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їхнього організму протягом дня, НАКАЗУЮ: 1. Для ефективності виконання домашніх завдань дотримуватись вимог їх організації: • розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань; • врахування вікових та індивідуальних особли.
Учитель/учителька у початковій школі є ключовою фігурою, яка власним прикладом, способами взаємодії з учнями, батьками, колегами, а не декларацією певних положень, формує позитивне ставлення дитини до себе, інших учнів, педагогів, школи, навчання. Провідною стильовою характеристикою діяльності вчителя/вчительки початкової школи є демократичність. Перехід початкової освіти на якісно новий рівень можливий лише за умови конструктивної взаємодії школи й родини на засадах партнерства. У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували: у 2-му 45 хвилин; у 3-му класі – 1 години 10 хвилин; 4-му класі – 1 години 30 хвилин.
На цьому наголошено у методичних рекомендаціях МОН для початкової школи на 2016-2017 навчальний рік. Обсяг домашніх завдань у рекомендаціях визначається згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. У 1-му класі домашні завдання не задаються. У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували: у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1 години 10 хвилин; 4-му класі – 1 години 30 хвилин.
При визначенні обсягів домашніх завдань необхідним є врахування темпу і ритму роботи учнів, навантаженням їх навчальною роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров'я. З основ здоров'я та фізичної культури, основ безпеки життєдіяльності, трудового навчання, художньої праці, мистецтва (музики, образотворчого мистецтва) домашні завдання, як правило, не задаються. Такі домашні завдання можна давати відразу після виконання тієї роботи, з якою вони пов'язані. Головне тут Ї забезпечити розуміння кожним учнем вимог і змісту наступної роботи. Отже, домашні завдання в початкових класах багатофункціональні.
Вид домашньої навчальної роботи, виконуваної учнем, значною мірою залежить від характеру завдання. Виходячи з певних ознак, можна виділити багато видів домашніх завдань. Розглянемо деякі з них. За способами виконання, які використовуються, розрізняють усні, письмові й предметно-практичні завдання. Так, багато дій можна виконати і усно, і письмово, і показати практично. Однак є завдання, які виконуються переважно усно (наприклад, вивчити вірш, прочитати статтю, підібрати приклади на правила), письмово (розв’язати задачу, написати твір, переказ) і практично (провести який-небудь дослід, вивчити .
виокремити типи домашніх завдань; визначити методичні рекомендації вчителю щодо домашньої роботи. Об’єктом курсової роботи є домашні завдання з української мови та літератури як самостійна діяльність школярів, а також сам процес формування навчальної мотивації в учнів. Предметом дослідження стали умови реалізації самостійної діяльності школяра, специфіка домашніх завдань та педагогічні умови використання щодо формування навчальної мотивації у школярів.
Обсяг домашніх завдань має бути розрахований таким чином, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували допустимі норми. Однак і вчителі, й батьки знають, що ці пороги значно перевищені. Законодавством України передбачено семигодинний робочий день для переважної більшості громадян. Особливо ретельною має бути організація учнів на виконання домашніх завдань у початкових і середніх класах. Хоча і в старших класах не слід пускати цю ділянку навчальної роботи на самоплив. Адже одне завдання відрізняється від іншого, вимагає застосування оригінального методу виконання.
Мета цього етапу уроку – дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань .Це може бути: міні – лекція; читання роздавального матеріалу; виконання домашнього завдання; опанування інформації за допомогою ТЗН або наочності. Ця частина уроку займає близько 10 -15 % часу. Вправа № 1 Мозковий штурм (робота в групах або фронтально зі всім класом).
Початкова школа в умовах змін. Основне завдання сучасної початкової школи - переорієнтувати навчання на освоєння знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя, заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними. Керуючись новими нормативно-правовими документами: - наказом Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» . У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували: у 2-му класі –45 хвилин
Отже, домашні завдання в початкових класах багатофункціональні. Їх зміст і способи виконання мають формувати в дітей уміння самостійно працювати, закріплювати предметні уміння, навички, розвивати пізнавальні інтереси. 1.2 Види домашніх завдань та способи їх перевірки Вид домашньої навчальної роботи, виконуваної учнем, значною мірою залежить від характеру завдання.
Коментарі
Дописати коментар